۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۵۲۶۱۵۵
امام جمعه تبریز:

 مسؤولان نظام از تربیت دینی فرزندان خود غافل نشوند

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به این‌که سبک زندگی غربی فروپاشی بنیان خانواده ایرانی را هدف قرار داده است، گفت: مسؤولان نظام بایستی زمان کافی برای حضور در خانواده اختصاص دهند و از تربیت فرزندان خود غافل نشوند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی عصر امروز در مراسم تجلیل از ١٨٠ حافظ قرآن کریم با بیان این‌که جامعه دینی با آموزه های قرآنی مأنوس است، اظهار داشت: نباید قرآن را تنها در مجالس ترحیم و قبرستان‌ها محصور کنیم.

وی با تأکید بر این‌که جامعه قرآنی در تمامی شئون خود عامل به احکام و آموزه های قرآنی است، خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمنان به دنبال مهجوریت قرآن در جوامع اسلامی هستند، باید دانست که استکبار به حقیقت آیات الهی پی برده‌اند و می‌دانند که اگر مسلمانان عامل به قرآن باشند، مسیر وحدت، تعالی و استکبارستیزی را طی خواهند کرد.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که انقلاب اسلامی ایران ثمره عمل به آیات قرآن کریم و پیاده شدن احکام الهی در سطح جامعه بوده است، تصریح کرد: باید دعاگوی امام خمینی(ره) باشیم که احیاگر حقیقی قرآن در عصر معاصر بوده است؛ آن رهبر سفر کرده تنها مجتهدی بود که اصل ولایت فقیه را از مباحث تئوریک خارج به صورت عملیاتی در قالب حکومت اسلامی پیاده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان‌ این‌که بیگانگی نسل جوان جامعه با آیات قرآنی منجر به انحراف در عرصه های فرهنگی و اجتماعی می شود، افزود: تحقق مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی در تربیت ١٠ میلیون حافظ قرآن کریم باید با برنامه ریزی متولیان فرهنگی و دینی استان همراه باشد.

وی با تأکید بر این‌که سهم استان در ارتباط با تعداد حافظان قرآن کریم در کشور بایستی مشخص و محقق شود، افزود: مسؤولان فرهنگی و دینی به ویژه مدیران کل اوقاف و امور خیریه، فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی مسؤولیت اصلی را برعهده دارند، ضمن این‌که نهادهای غیردولتی نیز می‌توانند یاور متولیان امر باشند.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که سبک زندگی قرآنی ضامن بقای ارزش‌های الهی در جامعه است، گفت: در شرایطی که دشمنان اسلام و تشیع به دنبال ترویج سبک جدیدی از زندگی مطابق با تجمل‌گرایی، زیاده‌طلبی، اسراف، مصرف‌گرایی و زندگی تشریفاتی در جوامع اسلامی هستند، بایستی به آموزه های قرآن و سبک زندگی دینی بازگردیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به این‌که سبک زندگی غربی فروپاشی بنیان خانواده ایرانی را هدف قرار داده است، تصریح کرد: اغلب مشکلات جامعه براثر بی توجهی به خانواده و تربیت فرزندان است، حتی مدیران و مسؤولان نظام بایستی زمان کافی برای حضور در خانواده اختصاص دهند و از تربیت فرزندان خود غافل نشوند./935/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات